Over het hondenleven van Tjommie, een Cavalier King Charles Spaniel, vanaf zijn eerste jaar

Hoi, jullie zullen wel denken: hoe is het toch met Tjommie? We horen niks meer van hem! Nou hier ben ik dan en ik zal jullie meteen eens even bijpraten over mijn leventje. Natuurlijk ben ik nu al groot en maak ik niet meer zoveel nieuwe dingen mee maar er blijft altijd nog wel iets over om te vertellen:

-Laatst bij oma en vandaag bij Janny, wou ik helpen met de bloemetjes water geven die op de grond staan maar dat vinden ze helemaal niet leuk! Wil ik ook eens lief zijn en dan mag het weer niet, pffff lastig hoor…

-Ik ben ook nog een keer echt stout geweest want toen heb ik de lievelingssok van Noekie gepakt en ik wist best dat dat niet mocht, maar ik vond hem zo lekker dat ik hem niet terug wou geven, het is toch een ouwe sok!

-Laatst kwam er ook een keer een kindje met mij spelen, hij heeft een heel moeilijke naam Ksjander of zo, hij ging met mijn speelgoed en mij spelen dat was erg leuk:

Ik fint het altijd wel gezellig als er visiete komt maar ook fint ik het leuk om op visiete te gaan. Zo gingen we een poosje terug nog naar Piet en Mariean, van de kemping. En ze vonden het ook leuk om mei te zien, we gingen ook nog even naar Meet in Ursjem, tjonge wat woont die lekker bij het water zeg en wat heb ze mij weer lekker verwend!

-Pas zag ik tijdens het wandelen met vrouwtje koeien in de wei staan, wat hebben die een goeie schutkleur he? Of heb ik dat juist? Weet het eigenlijk niet precies maar ze zouden wel hondjes zoals ik kunnen zijn, of ik misschien een koetje?

-Soms (maar niet vaak hoor 🙂 ) ben ik een beetje lui en toevallig heeft vrouwtje daar weer eens foto’s van gemaakt. Eerst lag ik lekker op de bank tussen allerlei kussens te slapen:

En daarna zag ze me een keer lekker in mijn mandje liggen pitten, ik had het wat koud, dus een kleedje over, maar om daar nu weer een foto van te maken: dat was niet nodig geweest toch?

-Verder gaan we natuurlijk dagelijks lekker wandelen in het bos of op de hei en daar is het altijd heel leuk. Soms zien we dat de schaapjes uitgelaten worden  Maar ook is er een lekker meertje waar ik nu vaak water ga drinken maar toen het warmer was ging ik daar zwemmen, wat ziet het er mooi uit he? En weet je wat me ook opviel? Ze zijn er weer! Echt waar! De pannestoelen zijn er weer, net als vorig jaar heb ik gezocht naar de kaboutertjes maar ze weer niet gevonden, jammer zeg! Ik ben nu ook al weer een aantal keren met Kyra en haar vrouwtje gaan wandelen en ik trek me steeds minder aan van Kyra, ze heeft gewoon adeehadee dus dat ben ik nu wel gewend en eigenlijk is wandelen best wel leuk zo, hopelijk gaan we dat nog eens doen.

Ik denk dat ik nu het belangrijkste wel verteld heb en laten zien, natuurlijk sluit ik weer af met een leuke foto van mij (zegt vrouwtje!), typisch Tjommie zegt ze dan (maar ik sliep niet hoor)! Groetjes en tot de volgende keer maar weer!

Commentaren op: "Lang gewacht… maar hier is weer nieuws van mij!" (3)

  1. Oh Tjom, heb jij het soms ook zo koud? Dat heb ik nu ’s morgens ook altijd nu de zomer voorbij is! Dan heeft het baasje mij uitgelaten en dan heb ik zúike kouwe oortjes! Dan mag ik bij het vrouwtje op bed, maar dan lig ik helemaal te bibberen! Vrouwtje vindt dat dan heel zielig en dan mag ik wel eens bij haar onder het dekbed om lekker op te warmen, lief hè?

  2. zo Tjommie wat sta je tog weer onwijs moooii op de foto en wat een massel dat jij bijna altijd mee mag met je baassie,
    wij waren zeker blei je bij ons te sien en het was leuk hè bei men zussie in ursjem .
    je baassie’s gingen mei allemaal felisieteeren omdat ik jarig was helemaal leuk joh,
    ik had het onwijs druk maar wel gezellig.
    we zien elkaar vast nog wel dit jaar.
    doe je de groetjes aan allemaal ???

    dikke knuff van mij en een kleine knuff van Piet ( moet hij self maar met je skrijven)
    gr Marian

  3. Hoi Tjommie, gisteren zei Jop ineens, zonder enige aanleiding: “Ik vind Tjommie heel lief”. Nog een paar maandjes wachten, en dan komen we weer met je spelen op de camping!

    Je bent overigens de enige hond die ik ken met een blog!

Bedankt voor je reactie, altijd leuk!